Uncategorized @fa

افتتاح سي تي اسكن بيمارستان فوق تخصصي و زايشگاه مادر

بخش سي تي اسكن بيمارستان فوق تخصصي و زايشگاه مادر در تاريخ 21 دي ماه 1402 با حضور مدير عامل محترم بيمارستان آقاي دكتر سيداحمد شريف آراني ، نماينده محترم مردم شريف مشهد و كلات حجت الاسلام پژمانفر ،  آقاي دكتر صداقت رئيس سازمان نظان پزشكي مشهد و آقاي دكتر مسلم معاون توسعه دانشگاه علوم پزشكي مشهد افتتاح گرديد.

آقای دکتر شریف مدیرعامل محترم بيمارستان فوق تخصصي و زايشگاه مادر ضمن خیرمقدم به حضار محترم، گزارشی از روند ساخت بیمارستان مادر ارایه نمودند و اعلام کردند با توجه به تمام مشکلاتی که در روند ساخت بیمارستان از جمله تحریم‌های فراوان وجود داشت ، بيمارستان در اواخر بهمن ماه سال ۱۳۹۷ افتتاح گرديد. مدیرعامل محترم بيمارستان مادر از نهاد های دولتی درخواست داشتند تا مساعدت و حمایت های بیشتری در روند توسعه بیمارستان داشته باشند و به اهمییت توسعه فضا های درمانی و نقش مهم دستگاه های دولتی در حمایت و تسهیل فرایند های اداری و اخذ مجوز های تاکید نمودند. همچنین آقای دکتر شریف از مسئولان محترم کشور و شهر مشهد، مخصوصا ریاست محترم جمهور درخواست داشتند که مساعدت‌های لازم برای اعطا تسهیلات به بیمارستان مادر، جهت تکمیل پارکینگ طبقاتی و توسعه فاز ۲ و سایر طرح های درمانی شهر مقدس مشهد در قالب طرح های حمایت از پروژه های نیمه تمام دولت و یا سایر تسهیلات صورت پذيرد

 

. در ادامه برنامه، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای پژمان‌فر نماینده محترم مردم شريف مشهد وکلات به ایراد سخنرانی پرداختند. نماینده محترم مردم شريف مشهد وکلات، افتتاح پروژه مهم و سلامت محور سی تی اسکن بیمارستان فوق تخصصي و زايشگاه مادر که بخش بزرگی از بار درمان در بخش دولتی را به دوش می‌کشد را مهم و حیاتی ارزیابی کردند. حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای پژمان‌فر اعلام کردند مشهد کانون توجه مردم ایران است و علاوه بر آن مرکز مهم زیارت، بسیاری از مردم از سراسر ایران، به امید درمان به مشهد سفر می‌کنند و علاوه بر اینکه جمع زیادی از هموطنانمان را از استان‌های همجوار به جهت درمان در مشهد پذیرا هستیم ، جمع زیادی از مهاجرین را داریم که انتظار خدمات درمانی را دارند. نماینده محترم مردم شريف مشهد وکلات اعلام نمودند که جمعیت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مهاجر در شهر مشهد هزینه سنگیني بر عهده بهداشت و درمان در این شهر گذاشته است ، بخش درمان در مشهد با انتظارات و افق بلند توریست درمانی فاصله زیادی دارد که دولت باید اقدامات زیادی را در این رابطه انجام دهد. حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای پژمان‌فر در ادامه اعلام فرمودند با توجه به کمبود حدود ۲۸۰۰ تخت بیمارستانی در مشهد و با وجود اقدامات بسیار خوب دولت سیزدهم در خصوص شروع به ساخت چند بیمارستان دولتی در مشهد باز هم حدود ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ تخت در مشهد کمبود خواهیم داشت که مرتفع شدن این موضوع با کمک بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری و مشارکت تمام دست اندرکاران مقدور خواهد بود.

 

در ادامه، آقای دکتر مسلم معاون محترم توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دیگر سخنران این برنامه، اعلام کردند دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به اینکه دومین کلانشهر ایران می باشد، اما از لحاظ سرانه تجهیزات پزشکی دچار کمبود است، بنابراین می‌طلبد هم بخش خصوصی هم بخش دولتی تقویت گردد. ایشان همچنين اعلام كردند نگاه هیئت رئیسه محترم دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دوره جدید به بخش خصوصی نگاه حمایتی است نه نگاه رقابتی. معاون محترم توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کردند نظر آقای دکتر شبستری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تقویت بخش خصوصی است، تا بتوانیم باری از بخش دولتی را منتقل کنیم و در حال حاضر هم با تمام این موارد باز هم کمبود تخت بستری را در شهر مقدس مشهد داریم. آقای دکتر مسلم اعلام کردند امیدواریم مسئولان محترم بیمارستان فوق تخصصي و زايشگاه مادر بتوانند با كمك بخش دولتی، خصوصی و سرمایه‌گذاران، فاز دوم بیمارستان رو به زودی به اتمام برسانند و علاوه بر این، ایشان قول مساعد دادند تا در خصوص تسهیل صدور مجوزهای لازم و حل مشکلات در نهاد های اجرایی پيگيريهاي لازم را داشته باشند. در خاتمه، معاون محترم توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، با توجه به نیاز شهر به تخت های بستری بیشتر برای رفاه زائران و مجاوران امام همام، قول مساعد برای افزایش تخت های بیمارستانی نسبت به تخت های مصوب فعلی را دادند.

افتتاح بخش سي تي اسكن توسط نماينده مشهد حجت الاسلام پژمان فر

افتتاح بخش سي تي اسكن بيمارستان فوق تخصصي و زايشگاه مادر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *